تبلیغات
FITNESS - درمان خانگی کشیدگی عضله

کشیدگی عضله، یک آسیب دردناک است که در بافت رباط و محل اتصال دو یا چند استخوان ایجاد می شود. ابتدا شاید تصور شود فشار عضلانی مسئله ای جدی نیست، اما زمانی می تواند مشکل ساز گردد که شما را از فعالیت های روزانه بازدارد. این نوع صدمه ممکن است به علت های مختلفی از جمله ورزش، آسیب ناگهانی، عدم جریان خون، کم آبی و کمبود مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم رخ دهد. فشار عضله می تواند موجب تورم، سفتی و درد شدید شود. در این موارد اغلب، فرد نمی تواند از عضله آسیب دیده برای چند روز استفاده کند. این اتفاق می تواند برای هر کسی بدون در نظر گرفتن سن و جنس اتفاق بیفتد. اگر دچار کشیدگی عضله شدید، می توانید به راحتی با استفاده از داروهای خانگی ساده و ارزان قیمت، به درمان آن بپردازید. توجه کنید که در کنار این درمان ها، استراحت کافی و جلوگیری از فشار اضافی در ناحیه عضلانی آسیب دیده، بسیار تاثیر گذار خواهد بود. چنان چه این درمان های خانگی در عرض 24 ساعت بهبودی نداشته باشد، حتما به پزشک مراجعه نمایید.

X

1. استفاده از یخ برای درمان کشیدگی عضله

ساده ترین راه بهبود کشیدگی عضلات، بلافاصله استفاده کردن از یک بسته یخ در منطقه آسیب دیده می باشد. سرما، باعث انقباض عروق خونی و کاهش جریان خون به منطقه آسیب دیده می شود. اینکار باعث کاهش التهاب، تورم و درد می گردد.

روش کار

تعدادی یخ را در یک حوله نازک نخی قرار داده و به مدت 15 دقیقه آن را روی محل آسیب دیده بگذارید. اینکار را هر دو ساعت، به مدت یک تا سه روز بسته به میزان پاسخگویی بدن خود انجام دهید. توجه شود اگر مبتلا به بیماری عروقی یا دیابت هستید، قبل از استفاده از یخ، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

2. استفاده از باند کشی

شما می توانید با استفاده از یک باند کشی، روند بهبودی یک عضله کشیده را افزایش دهید. باند کشی کمک می کند تا میزان فشار  روی عضلات، تورم و درد کاهش یابد.

روش کار

یک باند کشی را از لوازم پزشکی خریداری نمایید. باند را به آرامی در اطراف منطقه آسیب دیده ببندید. توجه شود که آن را بیش از حد محکم نبندید تا مانع گردش خون شود. آن را 72 ساعت یا تا زمانی که تورم و درد به طور کامل از بین رفت بسته نگه دارید. اگر قبل از این روش، روش درمانی یخ (روش 1) صورت گیرد، درمان موثرتر خواهد شد. همچنین سعی کنید منطقه آسیب دیده را در موقعیت بالایی قرار دهید تا از جریان خون به منطقه آسیب دیده بکاهید.

3. استفاده از کمپرس آب گرم

استفاده از کمپرس گرم (بعد از گذشت 24 ساعت از زمان آسیب) یکی دیگر از راه های موثر برای رهایی از کشیدگی عضلاتی است. کمپرس آب گرم کمک می کند تا عضله شل شود. اسپاسم عضله و سفتی در رباط ها و تاندون ها را کاهش می دهد. اینکار منجر به کاهش تورم و التهاب می شود.

روش کار

حوله را در آب گرم بخیسانید. آب اضافی اش را با فشردن بگیرید. حوله گرم و مرطوب را برای مدت 10 دقیقه درمنطقه آسیب دیده قرار دهید. اینکار را چندین بار در روز به مدت سه روز تکرار کنید. همچنین دوش آب گرم نیز می تواند برای تحریک عضله کشیده شده کمک زیادی کند.

4. استفاده از نمک اپسوم

نمک اپسوم به طور موثری می تواند درد عضلانی را کاهش دهد. نمک اپسوم از سولفات منیزیم تشکیل شده است. منیزیم طبیعی، آرامبخش عضلانی است که باعث می شود مایع اضافی از بافت ها خارج شده و درد و تورم کاهش یابد.ناراحتی های شایع در بارداریناراحتی های شایع و کم خطر در دوران بارداری که گاها باعث نگرانی مادر میشه. تهوع و کمردرد و بی خوابی و یبوست و سوزش سر دل در دوران بارداری...

روش کاردو فنجان نمک اپسوم را در آب وان حمام (یا یک لگن) بریزید. نیم ساعت قسمت آسیب دیده را در آب بگذارید. سپس آن را با یک حوله خشک کرده و با یک باند کشی ببندید. اینکار را یک بار در روز برای چند روز متوالی انجام دهید تا عضله آسیب دیده به طور کامل بهبود یابد. توجه شود که این روش درمان برای افرادی که دچار مشکلات قلبی، فشار خون بالا یا دیابت هستند، توصیه نمی شود.

5. استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی، برای درمان درد عضلات و گرفتگی عضلات پا استفاده می شود. خواص ضد التهابی و قلیایی سرکه سیب به کاهش درد و التهاب کمک می کند.

روش کار

دو فنجان سرکه سیب را در یک وان آب گرم (یا یک لگن) بریزید. نیم ساعت قسمت آسیب دیده را در آب بگذارید. این کار را یک بار در روز برای چند روز متوالی تکرار کنید تا عارضه به طور کامل برطرف شود. روش دیگر این که یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم ریخته و با مقدار کمی عسل، بنوشید. اینکار را هر روز، به مدت یک هفته انجام دهید.

6. استفاده از ملاس

ملاس برگرفته از چغندر قند و نیشکر، منبع خوبی از پتاسیم و کلسیم است. هر دو این مواد مغذی برای سلامت استخوان ها، مفاصل و ماهیچه ها مورد نیاز می باشند. علاوه بر این، ملاس سرشار از آهن است که برای انرژی و متابولیسم بدن مورد نیاز است.

روش کار

یک چهارم فنجان ملاس را با یک و نیم فنجان سرکه سیب، یک و نیم قاشق چایخوری پودر زنجبیل و مقداری عسل مخلوط کنید. سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید و آن را سرد بنوشید. برای گرفتن نتیجه عالی، دوبار در روز به مدت یک هفته، این روش را تکرار کنید.

7. استفاده از روغن میخک

روغن میخک دارای خواص بی حس کنندگی و ضد التهابی قدرتمندی است که به کاهش درد و تورم ناشی از کشیدگی عضله کمک می کند.

روش کار

یک یا دو قاشق غذاخوری روغن میخک را کمی گرم کنید. سپس اجازه دهید تا گرمای آن کم شده و روغن را روی عضلات آسیب دیده بزنید. به آرامی منطقه درد را برای چند دقیقه ماساژ دهید. اینکار را  دو یا سه بار در روز به مدت یک هفته تکرار کنید.

8. استفاده از روغن سیر

سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است و برای درمان عضلات تحت فشار بسیار موثر است.

روش کار

مقدار زیادی از روغن سیر را به منطقه آسیب دیده بزنید. روغن را به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید سه تا چهار ساعت روغن روی پوست بماند. آن را با یک صابون ملایم و آب شستشو دهید. سپس یک حمام آب گرم برای افزایش اثرات روغن سیر بگیرید. این کار را یک بار در روز تا زمان بهبودی کامل، انجام دهید. به همراه اینکار، روزانه دو عدد سیر را بخورید.

9. استفاده از فلفل قرمز

فلفل قرمز (فلفل کایین) حاوی کپسایسین، ماده ای ضد درد و ضد التهاب می باشد. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، کپسایسین حس گرمادهی را ایجاد کرده و درد عضلات را کاهش می دهد.

روش کار

یک و نیم قاشق چایخوری پودر فلفل کایین و روغن زیتون را مخلوط کرده و روی منطقه آسیب دیده بزنید. اینکار را دوبار در روز به مدت یک هفته تکرار کنید. همچنین می توانید از فلفل قرمز برای کمک به بهبود سریعتر، در غذاهای خود استفاده نمایید.

10. استفاده از شربت آلبالو

آلبالو دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به کاهش تورم و درد ناشی از کشیدگی عضله کمک کند.

روش کار

یک لیوان شربت آلبالو را هر روز به مدت یک هفته بنوشید. سعی کنید خودتان در منزل این نوشیدنی را آماده کرده تا به دور از شکر و افزودنی های غیرمجاز باشد.




طبقه بندی: دانستنیها، 

تاریخ : پنجشنبه 19 بهمن 1396 | 02:08 ق.ظ | نویسنده : MOHAMMAD NABAVI FARAHMAND | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • روانه ورزش