مراقب باشید وکمتر چربی بخورید تا چاق نشوید


یک گرم چربی حاصل ازمواد لبنی 9 کالری دارد، درحالی که پروتئین ها و کربوهیدراتها درهرگرم چهارکالری دارند، به همین علت این ماده غنی ترین منبع کالری است. میتوان نتیجه گرفت که چاق کننده ترین ماده موجود نیزمیباشد.

هنگامی که کالری بیشتری را به صورت چربی های لبنی مصرف نمایید و آنهارا نسوزانید، مسلماً چاق می شوید. دریک رژیم کم چرب، کالری ها از سلولهای چربی بدن تامین و به سوخت بدن تبدیل می شوند، در نتیجه موجب کاهش وزن مداوم می شوند.

ساده است، چربی کمتر افزایش سوخت چربی ذخیره ای بدن را در پی خواهد داشت، برعکس مصرف چربی بیشتر موجب ذخیره بیشتر وسوخت وساز کمتر و اجتماع آن در نواحی شکم ، ران ، باسن و لگن می شود. به عبارت ساده وجود چربی در رژیم غذایی، شما راچاق میکند.

از آن جا که هر 45 گرم چربی بدن حاوی 3500 کالری است، بنابراین برای این که حدود نیم کیلو گرم از وزن خود بکاهید باید 3500 کالری بیشتر ازآنچه میخورید بسوزانید. این کار تنها با کاهش چربی و کالری مصرفی یا افزایش فعالیت روزانه به دست می آید و هیچ راه دیگری وجود ندارد.

کاهش مصرف چربی اشباع نشده دو فایده دارد. اول درکنترل وزن تان به شما کمک میکند، دوم این که از بیماری های قلبی و سکته جلوگیری میکند زیرا این بیماری ها با افزایش کلسترول خون تشدید می شوند که خود حاصل استفاده از چربی های اشباع شده است.

 




طبقه بندی: دانستنیها،  ممنوعیتهای غذایی برای رژیمهای مختلف، 

تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 | 01:32 ق.ظ | نویسنده : MOHAMMAD NABAVI FARAHMAND | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • روانه ورزش